On-the-road.reismee.nl

Van hogan tot resort: onze verblijfplaatsen

Na avonden en weekenden speuren op internet, mailen,bellen en tobben (vooral veeeel tobben

Wink
) heb ik onze verblijfplaatsen geregeld. Er was veel keuze en het duurde even voordat ik me had ingelezen. Volgens mij heb ik behoorlijk afwisselende accommodaties geboekt van zeer luxe tot back to basics.

Dankzij de tips op het AllesAmerika forum, tripadvisor en googelen is het gelukt om in korte tijd alles vast te leggen. Tripadvisor is erg informatief maar bracht ook wel de nodige twijfels met zich mee: de ene review spreekt van een fantastische plaats en een ander zou er juist NOOIT meer heen gaan. Ook verhalen over bedbugs ben ik veel tegengekomen en ik hoop dat we daarvan verschoond blijven.

Een aantal hotels heb ik geboekt via hotels.com, booking.com en e-bookers, maar de meeste heb ik via online reserveringen of e-mail gereserveerd. Ik ben heeel benieuwd of dat wel allemaal goed gaat. De eerste nachtmerries over ons, uitgeput na een dag in de hitte hiken, voor een 'helaas' dichte deur, heb ik al gehad. Maar goed, Amerika is groot genoeg, dus er zal altijd wel een plekje voor ons te vinden zijn, hoop ik.

Het bleek lastig om iedere keer twee kamers met drie bedden te reserveren. Veel hotels hebben wel kamers met een dubbele queen maar die waren vaak al volgeboekt. Het is toch gelukt om overal of een suite of een stacaravan of 2 kamers te boeken en daar ben ik blij om.

Hieronder dan een lijstje met de accommodaties die wij hopen te bezoeken:

Dag 0:hotel in de buurt van Schiphol

3 en 4 augustus:11.10 vliegen naar San Francisco, aankomst daar: 13.05 uur. We vliegen met KLM, een Boeing 747, vluchtnummer KL605. We verblijven 2 nachten in San Francisco in volgens de site een vrij luxe hotel dat dichtbij het centrum ligt: http://www.theorchardhotel.com/

5 en 6 augustus: We reizen van San Francisco naar Groveland en verblijven in het Yosemite Resort : http://www.yosemiteridge.com/. Het ziet er vrij traditioneel Amerikaans uit, maar de omgeving moet mooi zijn en de garden cottage (sjieke uitdrukking voor stacaravan) ziet er goed uit. Ik hoop wel dat de kids in het stapelbed passen.

7 augustus: Benton, Benton Hot springs hotel: http://www.historicbentonhotsprings.com/

Vandaag willen we eerst naarde ghosttown Bodie en dan door naar de hete bronnen. Het lijkt erg luxe, een eigen hot tub buiten.Zo te zien verzamelen ze allerleioude spulletjes, dus GJ vermaakt zich hier waarschijnlijk prima

Wink

8 en 9 augustus: via Death Valley naarLas Vegas. We slapen in een 2 bedroom 2 bathroom suite met ook nog een wasmachine. Als het goed is moeten we van hieraf kunnen lopen naar de beroemde Strip.

Hotel: Summerbay Resort http://www.summerbayresort.com/vegas.html

10 augustus: vandaag gaan we naar het nationale park Zion. We slapen in een cabin op een typisch Amerikaans vakantiepark. We hopen 's ochtends wakker te worden van het trompettergeschal. Zion Ponderosa: http://zionponderosa.com/

12 augustus: vandaag op naar het volgende park:Bryce Canyon. Er is in Zion Ponderosa veel te beleven voor de kids dus we blijven hier nog een nachtje.

12 augustus: vandaag zijn we in Page, waar we o.a. Antelope Canyon willen zien en hopelijk ook kunnen zwemmen in Lake Powell. We verblijven hier in een motel zonder fratsen:

13 en 14 augustus:Vanuit deze plaats gaan we Monument Valley bezoeken en Gooseneck. We slapen in een Bed and Breakfast inBluff: The Decker House Inn http://www.pioneerhouseinn.com/

Vanuit hier bezoeken we ook het Mesa VerdePark om de indianen rotswoningen te bekijken.

15 augustus: We reizen door naar Canyon de Chelly en verblijven in een traditionele hogan, een indianenwoning op een camping. http://www.spiderrockcampground.com/ in Chinle.

16 augustus: Vandaag gaan we naar Holbrook. In de buurt moet genoeg van de indianencultuur te zien zijn. We willen naar de Hopi Mesas.We slapen in een toeristische trekpleister (ietwat kitscherig): een Wigwam motel: http://www.sleepinawigwam.com/index.html

17 en 18 augustus: op naar Sedona.

We verblijven in Kings Ransom: http://www.kingsransomsedona.com/

19, 20 en 21 augustus: Op 19 augustus rijden we de hele dag om in één keer in Los Angeles aan te komen. We verblijven in: hotel Magic Castle: http://www.magiccastlehotel.com/

Ook hier hebben we een suite:

Op 21 augustus vliegen we terug naar Amsterdam. Vertrektijd 17.40 vanaf LAX, aankomst op 22 augustus om 13.00 uur (KL 602).

o(ma) Ria

Hallo Jacqueline,

Ik wordt steeds trotser op je...knap om dat allemaal uit te zoeken. Ik weet dat je er heel erg druk mee bent
geweest, maar de voorpret is ook heel wat waard!
Leuk dat we mee kunnen "reizen"!

Liefs, ma

Cees Husken

Hallo allemaal,
hartstikke leuk om zo jullie voorbereidingen mee te maken.We zijn dan uiteraard van plan de echte reis te blijven volgen.
Alvast een heel goede reis toegewenst.
(O)pa + Bup