On-the-road.reismee.nl

Van Sedona naar Los Angeles

Vandaag een lange tocht voor de boeg, 782 kilometer. We hadden ons voorgenomen om weinig te stoppen en flink door te rijden, maar na 10 kilometer zagen we in Oak Creek een Outlet en daar ging ons voornemen al. Even kijken of ze een koffer hebben. Helaas, ook hier geen koffer, maar dat was voor de kids geen probleem want die zaten al in de Tommy Hilfiger shop. Twee broeken, blouses en shirtjes rijker weer op pad. Volgens de verkoopster zat er in Phoenix een groter outletcenter en daar hadden ze vast wel koffers.

Na een uurtje kwamen we bij het outletcenter in Phoenix aan. Het was echt extreem heet. Om de hitte draaglijker te maken, hebben veel winkels een soort sproeisysteem buiten. Je kan daaronder gaan staan en je krijgt dan koud water over je heen geneveld. Gelukkig zat er in dit center een Samsonite winkel en na enig getob over wat nu de meest geweldige koffer zou zijn, een duffelbag gekocht. Nu konden we alle spullen weer in koffers opbergen.

Daarna snel weer verder, op weg naar Hollywood. Het was zo warm onderweg, nog warmer dan in Death Valley. De thermometer in de auto gaf 111 graden aan (zo'n 46 graden Celsius). Dat werden dus snelle stops, want eenmaal uit de auto viel je bijna flauw van de hitte. Bij een parkeerplaats werd je gewaarschuwd voor giftige slangen, schorpioenen en andere insecten dus snel plassen en snel wegwezen.

Het was bijna allemaal snelweg en goed te rijden. Vlak voor LA mocht GJ het overnemen want 6 banen vol verkeer, dat was iets teveel van het goede voor mij. De kids vonden me een echte stresskip, maar ik kreeg wat van al dat verkeer. Je kon goed zien dat LA in de smog lag, de bergen waren helemaal nevelig.

De tomtom bracht ons feilloos naar het hotel, dat middenin Hollywood lag. Ingecheckt, wederom een suite hier en toen op naar de Hollywood boulevard, met de Walk of Fame. Gegeten in een trendy restaurantje en ons toen vergaapt aan het showgebeuren op de Walk of Fame. Er lopen veel verklede mensen rond, waarmee je (tegen betaling) op de foto kan. Sneeuwwitje, Superman (wel 3x), Batman, zo'n griezel als Freddy Krueger, van alles kom je er tegen.