On-the-road.reismee.nl

Van Holbrook naar Sedona

Heerlijk ontbeten bij Denny's. Kost echt geen fluit en je zit voor de rest van de dag aardig vol. Gestopt bij een winkel in Holbrook om wat kunst en sieraden (ja, alweer!) te bekijken. Nou, daar kwamen we bijna niet weg. De eigenaar heeft ons over zijn hele familiegeschiedenis, de handel met indianen, de kunstenaars en de geschiedis van Holbrook verteld. Echt bijzonder, zoals mensen hier een heel gesprek met je aanknopen. We hebben een indiaans schilderij gekocht, een ketting met opaal voor mij en een stuk versteend hout met kristallen. Daarna op naar het Petrified National Forest waar hele versteende bomen liggen. Ook hier bleek onze National Park Pass geldig, dus we konden zo naar binnen. Ik vond het park een beetje tegenvallen. Hier en daar ligt een versteende boomstam, maar we hadden al zoveel brokken versteend hout in Holbrook gezien, dat we daar niet echt meer van opkeken. Het was ook echt heel warm deze dag, dus we hadden niet zo heel veel zin om telkens de autouit te gaan om iets te bekijken. Het park doorgereden en toen weer terug naar Holbrook om wat versteend hout te kopen. In het park mag je geen kruimel meenemen (logisch) en de standjes die aan het begin en het eind van het park staan verkopen alleen heel duur versteend hout.

In Holbrook een rockshop gezocht en advies ingewonnen. De verkoper was een wat oudere man die ons de ene na de andere mooie steen liet zien. Dat duurde dus ook weer uren, maar was wel erg interessant. We kregen natuurlijk ook weer allerlei extra stukjes steen gratis mee. Sedona was echter nog 2 uur rijden, dus op een gegeven moment begon de tijd wel te dringen. We hebben ons losgeweekt van de rockshop owner en op pad naar Sedona.

Onderweg zagen we een enorme bosbrand en borden met voorzichtig rijden in verband met hevige rookontwikkeling. Ietwat onverwacht kregen we toch nog weer een berg met haarspeldbochten en dit keer reed ik. Met het zweet in de handen en een vaartje van 20 miles (tot grote ergernis van de colonne die achter mij reed) veilig weer beneden aangekomen. Sedona ligt heel mooi, overal rode rotsen en groene bomen, maar is supertoeristisch. Alles is wel heel mooi aangelegd: de straten zijn geplaveid met rode steen en er zijn veel watervalletjes. Ons resort leek van de buitenkant helemaal niets, maar eenmaal binnen bleek dat we een groot appartement hadden met een slaapkamer en in de kamer een dubbele slaapbank en dat we uitkeken op het zwembad en prachtig aangelegde tuin. De kids wilden meteen het zwembad in en tv kijken en hoefden alleen een hotdog. We zijn dus met zijn tweeën uit eten gegaan en daarna nog wat rondgewandeld in Sedona. Op een gegeven moment zagen we een mooi beeld en besloten wat rond te kijken in het winkeltje. Het beeld was echter veel te duur voor ons. De eigenaar vroeg waar we vandaan kwamen en hoe we het vonden in Amerika. Wij enthousiast verteld dat we het geweldig vonden. Hij gaf ons wat tips voor bezienswaardigheden in en om Sedona en daarna gaf hij ons een boek met wandeltochten. Niet te geloven, niets gekocht en gratis boek met wandeltochten mee. We vallen hier van de ene in de andere verbazing!