On-the-road.reismee.nl

Hollywood

Ontbeten op het terras van het hotel. Het hotel is wat ouder en bestaat uit allerlei appartementjes, die rond het zwembad liggen. Ziet er heel gezellig uit. Na het ontbijt op naar de metro, zo'n 10 minuutjes lopen en dan naar de Universal Studio!

Het ging razendsnel met de metro en vervolgens met een shuttle naar de Universal Studio. De entreeprijs was even slikken, maar gelukkig kregen we van mensen voor ons kortingskaartjes. Dat scheelde mooi 15 dollar per persoon. We besloten om 1 All you can eat pass te kopen en daar vervolgens (we blijven toch Nederlanders) met zijn allen van te eten. We hebben eerst de Studiotour gedaan en die was echt de moeite waard. Geweldig om de set van Desperate Housewives te zien ('s avonds waren er nog opnames), brandende auto's, verzakkende bruggen, stormvloeden, enz.

Het was weer heel warm, dus we hadden een rustig tempo. Wel stonden er overal cooling machines, waar je voor kon gaan staan om even af te koelen. De All you can eat pass bleek niet zo'n succes: je kon bij 5 restaurants terecht en daar stonden enorme rijen. Nogal tijdrovend dus. We zijn in Termanitor 3 D geweest, Shrek 4 D (echt fantastisch), Backdraft, Special effects Stages en House of Horrors (GJ en Merle). We vonden de Jurassic Park the Ride echt een belevenis. Voor deze ride staan kraampjes waar je poncho's kan kopen, van die afschuwelijke knalgele gevallen. Vooral Japanners maken dankbaar gebruik van deze mogelijkheid. Wij vonden het wat overbodig, je gaat in een wildwaterbaan en wil dan, ondanks het warme weer, niet nat worden. Verbazingwekkend! Het was echt een spectaculaire wildwaterbaan, je maakt een enorme plons naar beneden. Ook Waterworld was de moeite waard, een enorm spectakel met veel water, vuur en vechtpartijen. Rond 19.00 uur ging het park dicht en toen vonden we het wel mooi geweest.Weer terug met de metro, nog even rondgewandeld op Hollywood Boulevard, Mexicaans gegeten en daarna de koffers ingepakt.