On-the-road.reismee.nl

Sedona

Het ontbijt zat inbegrepen bij onze suite en was prima. Muffins, donuts, geroosterd brood, koffie, sapjes, cornflakes, etc. Ontbeten met een prachtig uitzicht op de tuin en het zwembad. Veel kolibries die de bloemen afgingen.
Daarna op naar de Oak Creek voor een wandeling langs het water. Het was een sprookjesachtige omgeving, een beekje, rode rotsen, varens, bos. Volgens het boek zouden we het beekje meerdere keren doorkruisen, dus het leek mij verstandig om mijn sandalen aan te trekken. Nou, dat heb ik geweten: de eerste mile was het pard verhard maar daarna werd het een zandpad. Niet zo geweldig met sandalen aan. Het was natuurlijk ook weer erg warm, maar gelukkig slingerde het pad langs het riviertje en liepen we aardig onder de bomen. Als het goed was, zou er na zo'n 2 uur wandelen een plek zijn waar je kon zwemmen. Onderweg nog een waterslang gezien en veel vissen die in het beekje zwemmen. Na 2,5 uur hadden we de tong op de schoenen en nog geen zwemplek gezien. Na hevig aandringen van de kids en mij, zijn we weer teruggewandeld. Al met al een wandeling van zo'n 5 uur dus. Het water dat we mee hadden genomen was gewoon heet, dus niet zo heel erg lekker meer om te drinken. Daarna snel naar het hotel en met een grote plons het zwembad in. Ook nog even de vermoeide spieren laten masseren in de jacuzzi.

Doordat we zoveel kleren, stenen en andere pruttel hadden gekocht, paste niet alles meer in de koffers. Op zoek naar een koffer dus. Heel Sedona afgesloft, maar geen koffer te vinden. We moesten wel gedroogd buffelvlees proeven in een winkel, stukjes fudge in een andere winkel en overal vragen ze waar je vandaan komt en hoe je de reis vindt. De meeste Amerikanen zijn ook erg geïnteresseerd in ons zorgstelsel want dat is natuurlijk een hot item in Amerika nu. Op een terrasje gegeten en toen bekaf het bed in.