On-the-road.reismee.nl

Planning week 1 (3 t/m 10 augustus)

Nog een dagje en dan kan het avontuur beginnen.

Op 2 augustus vertrekken we naar Van der Valk vlakbij Schiphol. We hebben een 4-persoonskamer en 's ochtends kunnen we genieten van het Van der Valk ontbijt. Het vliegtuig vertrekt op 3 augustus om 11.10 (KL605). Volgens het manage mijn boeking gebeuren van KLM hebben we zitplaatsen behoorlijk achterin het vliegtuig.

3 augustus

We komen rond 13.05 uur aan in San Francisco (nee, geenrazendsnelle vlucht maar 9 uur tijdverschil). Ik ben benieuwd hoe onze 'vliegtuigsokken' bevallen. Als het goed is komen we met smalle enkels het vliegtuig uit.

Laughing
We hebben in San Francisco een busje gereserveerd dat ons met alle koffers naar het hotel brengt. We zagen het niet zo zitten om na zo'n lange vlucht meteen het openbaar vervoer van SF te verkennen. Wanneer we nog genoeg puf hebben dan kunnen we een ritje met de cable tram maken.

4 augustus

Vandaag zijn we de hele dag in San Francisco. We willen graag de Victoriaanse huizen zien, natuurlijk de Golden Gate Bridge, Chinatown en de zeeleeuwen bij Pier 39.

Of we het allemaal gaan redden.............

5 augustus
Het is alweer tijd om SF te verlaten. We halen de auto bij het vliegveld op (een Midsize SUV). Volgens de berichten is het een verrassing welke auto je meekrijgt, dus we zullen zien wat het wordt. Daarna rijden we naar Yosemite Ridge Resort. Een rit van een uur of 4. Als het meezit en het is goed weer dan kunnen we nog zwemmen in het meertje bij de camping (met watervalletje!).

6 augustus
Een hele dag om Yosemite Park te bezoeken. Het schijnt echt een van de mooiste parken ter wereld te zijn. Watervallen, bergen, kale rotsen en sequoia bomen. De boom waar je met paard en wagen doorheenkan rijden schijnt hier ook te staan.

7 augustus
We verlaten Yosemite alweer en rijden via de Tioga Pass (hoge bergpas, heel goed voor mijn hoogtevrees) naar Bodie, een ghosttown. Er zijn veel ghosttowns in Amerika zijn, maar deze is nog in redelijk orginele staat en zonder allerlei toeristische versieringen. Dit is ongeveer 2,5 uur rijden.

Van daaruit rijden we verder naar Benton (nog 1,5 uur rijden), waar we hopelijk kunnen uitrusten in de hottubs.

8 augustus
Een lange rijdag: 552 km en dwars door de Death Valley. Vorige week schijnt het hier nog 51 graden geweest te zijn. Het moet wel verschrikkelijk mooi zijn. We slaan natuurlijk wel een krat water in zodat we ons hoofd en de motor van de auto koel kunnen houden.

In de loopvan de avond zullen we dan in Las Vegas aankomen, waar we natuurlijk al het amusement op de Strip willen bekijken.

9 augustus
Een hele dag in Las Vegas. We gaan vast naar het enorme outletcenter om allerlei kleding in te slaan. Ook zullen we wel veel op de Strip rondlopen en ons verbazen over de extravangantie van de hotels.

10 augustus
Vanuit Las Vegas reizen we naar Zion Ponderosa. Dit is niet zo'n lange rit (ongeveer 3,5 uur) en misschien dat we 's ochtends nog wat in de buurt van Las Vegas kunnen bekijken. Mochten we toch vroeg vertrekken naar Zion, dan kunnen we in het park nog een eerste wandeling maken.