On-the-road.reismee.nl

Planning week 3: 17 t/m 21 augustus

17 augustus
We vertrekken uit Holbrook en gaan naar Petrified National Forest, een park dat vol met versteende bomen ligt. Heel bijzonder lijkt ons. We kunnen geen kruimeltje meenemen want daar wordt streng op gecontroleerd. Wel zullen we het nodige bij de handelaren rond het park kunnen kopen.
Als we tijd genoeg hebben kunnen we ook nog naar de Hopi Mesas, een ander soort indianenwoningen.

Aan het einde van de dag rijden we naar Sedona, een supertoeristisch spiritueel oord. Nu gaan we niet zozeer voor de bovenaardse krachten maar voor de mooie natuur.

18 augustus
We hebben een hele dag in Sedona. We kunnen naar Slide Rock Park, waar de natuur een glijbaan van rode rotsen heeft gemaakt en we kunnen diverse wandelingen maken. Ook een bezoek aan Jerome (een soort bewoonde ghosttown) is een mogelijkheid. Of het Watson Lake voor een verfrissende duik. Mogelijkheden te over.

19 augustus
Een dag in de auto. Maar liefst 774 km om van Sedona naar Hollywood te rijden. We verblijvenmiddenin Hollywood en kunnen 's avonds al de beroemde handafdrukken gaan bekijken.

20 augustus
Een dagje Hollywood. Als we het nog op kunnen brengen willen we naar de Universal Pictures om daar een soort pretparkachtige tour te maken langs Jaws, King Kong en andere griezels.

21 augustus
De laatste dag. We moeten de auto om 13.00 uur inleveren en vervolgens inchecken. Onze vlucht vertrekt om 17.40 uur (plaatselijke tijd) en komt op 22 augustus om 13.00 uur aan in Amsterdam (tja, nu komen die 9 uur tijdverschil er weer bij).

Nellie Elemans

Hoi luitjes,
Als het ook maar enigzins kan, zou ik jullie aanraden om Universal Studio's niet over te slaan. Wij hebben het een van de hoogtepunten van de reis gevonden.
Zeer spectaculaire show's en attracties. Met name de Jurassic Parc Ride !!!
Geniet ervan.

groetjes, Nellie