On-the-road.reismee.nl

San Francisco

Even een snelle update vanaf de computer in de lobby van het hotel. De vlucht is vlekkeloos verlopen, geen turbulentie, exact op tijd en een prachtig zicht onderweg (ja, ja zelfs ik heb gekeken). We kwamen redelijk fit uit het vliegtuig waar helaas een enorme rij bij de douane stond te wachten. Van iedereen moesten de vingerafdrukken en een oogscan worden gemaakt en dat duurde nogal met twee enorme vliegtuigen die binnenkwamen.

Gelukkig hadden we wel snel een busje dat ons naar het hotel bracht. Het hotel is echt prachtig, middenin het centrum, enorme kamers, prachtige badkamer. De kids hebben 2 double beds en wij hebben een enorme king. We zijn na het inchecken direct de stad in gelopen en hebben onze ogen uitgekeken. Het was net alsof we echt in de film zaten. Alles was anders en nieuw maar toch bekend omdat je het in de films hebt gezien.

De mensen zijn heel vriendelijk hier. GJ wordt continu aangesproken door zwervers (vast zijn vriendelijke uitstraling) maar ook die zijn heel beleefd. We hebben flink geshopt en toen natuurlijk een burger gegeten. Om 19.30 uur zijn we bekaf gaan slapen.

Vanmorgen was ik al om 06.15 uur wakker. Snel gedoucht en toen een ochtendwandeling gemaakt. Vervolgens de rest van de family wakker gemaakt. We hebben ontbeten in een leuk jaren 50 diner en toen op pad. We hadden kaartjes voor de cable cars en sloten achterin de rij aan bij het beginpunt nadat er 3 cars waren doorgereden omdat ze vol zaten. Gelukkig traden er allerlei straatartiesten op, dus het wachten verliep gevoelsmatig snel. We hadden goede plekjes (hangen aan de balustrade voor de insiders) en gingen heuvel op, heuvel af, richting Fishermans Wharf. Een hele belevenis. De bestuurders die van alles roepen en zingen, de steile heuvels waarbij je hoopt dat de remmen het goed doen.......

Fishermans Wharf is erg toeristisch maar wel heel leuk. Allerlei kleine winkeltjes met de nodige troep en natuurlijk kunnen de kids niet naar huis zonder SF sweater of vest. De zeeleeuwen lagen al braaf op ons te wachten op de vlotten. Ze roken verschrikkelijk, maar het was grappig om te zien en horen (wat een geluiden maken die beesten). Het is trouwens prachtig weer hier, 30 graden en lekker zonnig, fris windje erbij. We besloten dat we er wel een fietstochtje aan konden wagen. So we biked the Golden Gate bridge. Op mountainbikes, flinke heuvels en richting bridge. Het leek een klein stukje, maar dat viel wat tegen. Wind tegen dus doortrappen. Ook weer heel bijzonder om rond te fietsen in zo'n stad. Het was gaaf om over de bridge te fietsen. Daarna nog een paar zaken bekeken en toen weer terug gebiked.

Weer wachten op de cable cars met gelukkig de nodige muzikale begeleiding van straatartiesten. Inmiddels was de zon bijna onder en werd het best koud met die stevige wind.

We willen nog naar Chinatown maar of we dat gaan redden? De tijd vliegt om, maar misschien morgenochtend.

Tot nu toe staan we versteld van hoe schoon alles hier is, hoeveel mensen er aan het werk zijn om de straten schoon te houden, de hotelknoppen te poetsen, enzovoort. Ook zijn de mensen heel vriendelijk en behulpzaam.

Foto's plaatsen is nu even te ingewikkeld, dus hopelijk bij de volgende update.

(o)ma Ria

Wat bijzonder om jullie ervaringen te lezen, ziet er fantastisch uit! Het lijkt wel of je al 14 dagen op pad bent! Heel veel plezier verder.
Liefs

Michiel & Christine

Hey luitjes leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! Jullie doen een hoop (positieve) indrukken op zo te lezen! Waarschuwing voor GJ: Niet per ongeluk de Blue Oyster Bar inlopen :-)
We kijken alweer uit naar het volgende verslag!
Groetjes,

(o)pa en bup

hartstikke goed:heel veel ervaringen in een korte tijd!!
We wensen jullie toe,dat de rest van de reis op eenzelfde manier mag verlopen.We blijven jullie op de voet volgen.
groetjes voor allemaal,
(0)pa en bup

Ton

Hallo spruiten, fijn dat jullie het naar de zin hebben.
Ik heb ergens gelezen dat die bedelaars die jullie tegen komen gestrande toeristen zijn uit Holland.
In geval van nood kun je de Nederlandse Ambasade bellen Plataanstraat 25. Heel veel humor toegewenst.
Grt. Ton

nellie Elemans

Hee, luitjes,
Erg leuk, jullie verhaal. Ik hoop er nog meer te kunnen gaan lezen. Wij hebben zelf aan de Westkant van Amerika rondgereisd in 1997. Dus er zal wel het nodige herkenbaar zijn. Veel plezier met jullie verdere reis en hou ons op de hoogte
liefs, Nellie

Agnes

hoi allemaal,
Klinkt allemaal hartstikke leuk hoor!
Nog veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende verslag.
knuffel van mij, Agnes

Justin Elemans

Ha american folks!
Mooi om te horen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben daar, het klinkt me ook allemaal bekend in de oren.. Maak er het beste van maar dat zal wel lukken denk ik! Volgende post verwacht ik stiekem wel foto's hoor haha!
Groetjes

Laura Roelvink

Leuk, met al die reakties wordt het een echt familiealbum straks! Morgen naar Death Valley zie ik, vergeet niet als je uit de auto stapt om even voorzichtig rond te lopen.... toen wij er waren was het zo heet dat als je te snel liep de haren van je armen af schroeiden!
Geniet lekker verder en ik kijk al uit naar het volgende verslag.
Groetjes Laura

Anneke

Hoi lieverds,

erg spannend om zo met jullie mee te reizen. Blij, dat de reis goed is verlopen en minder eng als verwacht. We zijn benieuwd naar verdere verhalen. Heel veel plezier en tot snel.

liefs en knuffels
Anneke