On-the-road.reismee.nl

San Francisco naar Yosemite

Nou, super om al jullie reacties te lezen, geeft toch nog wat family gevoel zo ver weg hier

Laughing
. De laatste dagen hadden we geen PC in de buurt dus ik zal nu in vogelvlucht een beeld schetsen van onze belevenissen hier. De dagen vliegen voorbij, het is allemaal zo anders en afwisselend.

We zijn de tweede dag in SF naar Chinatown geweest. GJ was zo erg verbrand tijdens het fietsen dat het vel van zijn neus los liet (oei!). Dus met hoeden en petten en zonnebrand factor 50 de stad in. Chinatown vondik een beetje tegenvallen. De reisgids repte over smalle authentieke Chinese straatjes, maar de straten waren best breed (tja, Amerika, alles is BIG hier) en veel commerciele Chinese troep die je bij ons ook kan krijgen. Daarna hebben we uitgecheckt en zijn we met een taxi naar het vliegveld gegaan. Onderweg kregen we een gratis stadsrondleiding van de chauffeur (die overigens reed als een idioot) en we weten nu precies waar Elton John heeft gelopen, Julia Roberts koffie heeft gehad, etc.

Op het vliegveld de auto opgehaald. We hadden keuze uit een stuk of 4 auto's: een paar Jeeps en de auto die we nu hebben een GMC Envoyed. Super luxe bak, leren bekleding, alle mogelijke technische snufjes (van de helft weten we niet waar het voor is) en rijdt als een zonnetje.

Toen op weg naar ons verblijf in Yosemite. Dat bleek een redelijk grote stacaravan te zijn met een vrij klein stapelbed (Quinten lag met zijn benen in zijn nek) en een extra slaapkamer voor ons. Wel heerlijk rustig. We reden er natuurlijk langer over dan gepland (op de een of andere manier zijn de afstanden ook HUGE hier en heeft de Tomtom dat nog niet helemaal door). Weer zo'n heerlijke Amerikaanse hap (hamburgers en fries) en het bed in.