On-the-road.reismee.nl

Yosemite National Park

Vroeg uit de veren om op tijd in het park te zijn. Dat bleek een goede strategie want we hadden geen wachtrij bij de ingang van het park. Via veel geslinger (heerlijk al die haarspeldbochten) door prachtige natuur op naar de ingang van het park. Daar ontbeten en toen een wandeling naar de Yosemite Falls gemaakt, drie geweldige watervallen middenin het park. Het is haast niet te beschrijven hoe mooi het park is. Overal rotsen, bloemenweides en watervalletjes. Nadat we de nodige tijd in de Valley van het park hadden doorgebracht, wilde ik toch heel graag naar Mariposa Grove waar de sequoia bomen staan. Dat leek op de kaart een klein ritje, maar bleek een ritje met alleen maar bochten te zijn, dus ook dat duurde wat langer. Onderweg konden we wel genieten van prachtige uitzichten. Het was best druk bij Mariposa dus we besloten een stukje te lopen van de parkeerplaats naar het bezoekerspunt. Dat viel wat tegen want het was knap heet en de miles zijn toch heel wat langer dan de kilometers. Ik had de tong op de schoenen maar het was de moeite waard! Enorme bomen met een omvang van 30 meter en wel 64 meter hoog. Tijdens het wandelen struikelde je bijna over de squirrels en chipmunks zo schattig. Na een mooie wandeling gemaakt te hebben zijn we weer richting stacaravan gegaan. Toch nog aardig doorgereden want die bochten in het donker dat leek ons niet echt een succes.