On-the-road.reismee.nl

van Benton Hot Springs naar Las Vegas

Eerst een uitgebreid ontbijt in de Bed en Breakfast. Toch is dat veel leuker dan in een hotel, want we werden bij twee andere gasten aan tafel gezet en zo ontstaan er interessante gesprekken.
Daarna op naar Death Valley. Flessen water in de auto, tank vol en gaan! Het was zo heet, maar dat was natuurlijk ook te verwachten. Gelukkig hield de auto ons redelijk koel, al waren er wel stukken waar je de airco uit moest zetten om oververhitting te voorkomen. Dit was weer een geheel nieuwe omgeving. Je denkt dat je zandduinen ziet, maar het blijken rotsen te zijn. Je ziet bergen die Duo Penotti kleuren hebben, hele stukken niemandsland met alleen een paar graspolletjes. We zijn regelmatig gestopt voor de Kodak momentjes, maar dan als een speer de auto weer in want het was niet te houden, zo heet. Indrukwekkend waren Zabriskie point en de Devil's Golf Course. Deze laatste lijkt net een kleiveld, maar het zijn versteende zoutkristallen. GJ heeft even geproefd en het smaakte inderdaad zout.

Tegen de avond kwamen we in Las Vegas aan. Gelukkig rijdt GJ hier bijna alles want haarspeldbochten en drukke steden dat vind ik toch niet zo geslaagd. Heb ik normaal niet zo'n last van, maar zo'n automaat is ook nog wel wennen. Enfin, we kwamen midden op de Strip uit (7 banen vol met auto's) en GJ koerste er koelbloedig doorheen. De Tomtom glibberde bijna uit mijn handen, zo spannend vond ik het. Las Vegas is bijna niet te omschrijven, wat een idiote wereld. Overal zie je neon, televisiebeelden, glitters, mensen, auto's. Ons resort lag dichtbij de Strip (de hoofdstraat) en was echt enorm. We hadden een 2 bedroom 2 bathroom appartement en er was een wasmachine en wasdroger. Gelijk alle was erin en op pad naar het amusement. Het was zaterdagavond dus het was echt enorm druk. Overal gokautomaten, dronken mensen, gillende mensen, pumps, glazige blikken (geld verloren?) en reclames. Alles beweegt er, niet te geloven. We hebben in rondgekeken bij het Bellagio en Paris, Paris en toen waren we bekaf. Op naar bed dus.

De volgende dag wat minder vroeg opgestaan want we lagen er erg laat in. Maar goed, 10 uur op pad is voor ons een hele beschaafde tijd. Op naar het Outlet Center. Eerst ontbeten bij Dunkin' Donuts en toen shoppen. Werkelijk, 150 winkels in een overdekte mall, Merle werd helemaal gek! Tommy Hilfiger, Adidas, Nike, Calvin Klein en alles outlet dus goedkoop. We hebben de hele dag gewinkeld. De creditkaart is zo goed als leeg en de koffers zijn inmiddels te klein maar de kids en GJ zijn helemaal voorzien van nieuwe spullen. Ik heb niets gekocht en heb er alleen zere voeten aan over gehouden. Ik ben niet zo van het merkenspul en veel van de kleren die voor mij leuk zouden zijn waren 100% polyester en dat vind ik niets.

Toen we eindelijk uitgeshopt waren, kregen we nog de schrik van ons leven: de auto stond niet waar we hem achtergelaten hadden. Het koude zweet brak ons uit. Iemand vroeg wat er aan de hand was, want hij zag ons zo panisch rondkijken. Wij gemeld dat we de auto kwijt waren. Gelukkig kwam diegene op het heldere idee om dan het auto alarm aan te zetten (kan met de sleutel) en ja hoor, gelukkig, er begon iets te piepen. Stond de auto een halve kilometer verder op. Die parkeerplaats was ook gigantisch en alles lijkt op elkaar!

Na al dat shoppen even snel eten en vervolgens uren alle prijsjes eraf knippen en de spullen in de koffers proppen terwijl de kids een duik in het zwembad namen. Daarna toch nog even naar de action. Hotel Ceasars, de Mirage en Flamingo en toen was het alweer middenin in de nacht en tijd om terug te strompelen.