On-the-road.reismee.nl

van Page naar Bluff (utah)

Weer vroeg uit de veren en op naar de Safeway (supermarkt) voor een ontbijtje. Heerlijke Starbuckscoffee en eggs en muffins. Daarna op naar de tourorganisator voor een tour naar Antelope Canyon. We hadden via het motel bij deze organisator geboekt omdat we een behoorlijke korting kregen (ja, ja, we blijven Nederlanders) en omdat deze organisatie alleen op dat tijdstip vertrok zodat de canyon niet al te vol zou zijn. Met zijn allen achterin zo'n open jeepgeval en op naar de canyon. Eerst over de snelweg en later offroad (hutsieklutsie achterin). De canyon was ongelooflijk mooi. Het is een enorme rotsspleet waar je doorheen kan wandelen. Alles bij elkaar duurde de tour zo'n 1,5 uur. Veel mooie foto's gemaakt.

Voordat we Page verlieten hebben we nog genoten van een scenic view, waar je de dam en de rivier kon zien en we konden natuurlijk niet weg zonder frisse duik in Lake Powell. Het water was geweldig, lekker fris maar niet te warm.

Toen moesten we echt op weg naar Bluff, een tocht van een uur of 3. Wel een prachtige weg om te rijden. We zijn nog even gestopt bij de navajo market bij Monument Valley om naar de indianensierraden te kijken.

Vroeg in de avond kwamen we in ons B&B in Bluff aan. Een prachtig Victoriaans herenhuis, waar we een 2 kamer appartementje hadden. Nog lekker buiten gezeten 's avonds en toen het bed weer in.