On-the-road.reismee.nl

San Francisco

Even een snelle update vanaf de computer in de lobby van het hotel. De vlucht is vlekkeloos verlopen, geen turbulentie, exact op tijd en een prachtig zicht onderweg (ja, ja zelfs ik heb gekeken). We kwamen redelijk fit uit het vliegtuig waar helaas een enorme rij bij de douane stond te wachten. Van iedereen moesten de vingerafdrukken en een oogscan worden gemaakt en dat duurde nogal met twee enorme vliegtuigen die binnenkwamen.

Gelukkig hadden we wel snel een busje dat ons naar het hotel bracht. Het hotel is echt prachtig, middenin het centrum, enorme kamers, prachtige badkamer. De kids hebben 2 double beds en wij hebben een enorme king. We zijn na het inchecken direct de stad in gelopen en hebben onze ogen uitgekeken. Het was net alsof we echt in de film zaten. Alles was anders en nieuw maar toch bekend omdat je het in de films hebt gezien.

De mensen zijn heel vriendelijk hier. GJ wordt continu aangesproken door zwervers (vast zijn vriendelijke uitstraling) maar ook die zijn heel beleefd. We hebben flink geshopt en toen natuurlijk een burger gegeten. Om 19.30 uur zijn we bekaf gaan slapen.

Vanmorgen was ik al om 06.15 uur wakker. Snel gedoucht en toen een ochtendwandeling gemaakt. Vervolgens de rest van de family wakker gemaakt. We hebben ontbeten in een leuk jaren 50 diner en toen op pad. We hadden kaartjes voor de cable cars en sloten achterin de rij aan bij het beginpunt nadat er 3 cars waren doorgereden omdat ze vol zaten. Gelukkig traden er allerlei straatartiesten op, dus het wachten verliep gevoelsmatig snel. We hadden goede plekjes (hangen aan de balustrade voor de insiders) en gingen heuvel op, heuvel af, richting Fishermans Wharf. Een hele belevenis. De bestuurders die van alles roepen en zingen, de steile heuvels waarbij je hoopt dat de remmen het goed doen.......

Fishermans Wharf is erg toeristisch maar wel heel leuk. Allerlei kleine winkeltjes met de nodige troep en natuurlijk kunnen de kids niet naar huis zonder SF sweater of vest. De zeeleeuwen lagen al braaf op ons te wachten op de vlotten. Ze roken verschrikkelijk, maar het was grappig om te zien en horen (wat een geluiden maken die beesten). Het is trouwens prachtig weer hier, 30 graden en lekker zonnig, fris windje erbij. We besloten dat we er wel een fietstochtje aan konden wagen. So we biked the Golden Gate bridge. Op mountainbikes, flinke heuvels en richting bridge. Het leek een klein stukje, maar dat viel wat tegen. Wind tegen dus doortrappen. Ook weer heel bijzonder om rond te fietsen in zo'n stad. Het was gaaf om over de bridge te fietsen. Daarna nog een paar zaken bekeken en toen weer terug gebiked.

Weer wachten op de cable cars met gelukkig de nodige muzikale begeleiding van straatartiesten. Inmiddels was de zon bijna onder en werd het best koud met die stevige wind.

We willen nog naar Chinatown maar of we dat gaan redden? De tijd vliegt om, maar misschien morgenochtend.

Tot nu toe staan we versteld van hoe schoon alles hier is, hoeveel mensen er aan het werk zijn om de straten schoon te houden, de hotelknoppen te poetsen, enzovoort. Ook zijn de mensen heel vriendelijk en behulpzaam.

Foto's plaatsen is nu even te ingewikkeld, dus hopelijk bij de volgende update.

Planning week 3: 17 t/m 21 augustus

17 augustus
We vertrekken uit Holbrook en gaan naar Petrified National Forest, een park dat vol met versteende bomen ligt. Heel bijzonder lijkt ons. We kunnen geen kruimeltje meenemen want daar wordt streng op gecontroleerd. Wel zullen we het nodige bij de handelaren rond het park kunnen kopen.
Als we tijd genoeg hebben kunnen we ook nog naar de Hopi Mesas, een ander soort indianenwoningen.

Aan het einde van de dag rijden we naar Sedona, een supertoeristisch spiritueel oord. Nu gaan we niet zozeer voor de bovenaardse krachten maar voor de mooie natuur.

18 augustus
We hebben een hele dag in Sedona. We kunnen naar Slide Rock Park, waar de natuur een glijbaan van rode rotsen heeft gemaakt en we kunnen diverse wandelingen maken. Ook een bezoek aan Jerome (een soort bewoonde ghosttown) is een mogelijkheid. Of het Watson Lake voor een verfrissende duik. Mogelijkheden te over.

19 augustus
Een dag in de auto. Maar liefst 774 km om van Sedona naar Hollywood te rijden. We verblijvenmiddenin Hollywood en kunnen 's avonds al de beroemde handafdrukken gaan bekijken.

20 augustus
Een dagje Hollywood. Als we het nog op kunnen brengen willen we naar de Universal Pictures om daar een soort pretparkachtige tour te maken langs Jaws, King Kong en andere griezels.

21 augustus
De laatste dag. We moeten de auto om 13.00 uur inleveren en vervolgens inchecken. Onze vlucht vertrekt om 17.40 uur (plaatselijke tijd) en komt op 22 augustus om 13.00 uur aan in Amsterdam (tja, nu komen die 9 uur tijdverschil er weer bij).

Planning week 2: (10 t/m 16 augustus)

11 augustus
Vandaag reizen we vanuit Zion Ponderosa naar Bryce Canyon National Park. Dit moet in ruim een uur kunnen.
In Bryce willen we een paar korte wandelingen maken.

Daarna gaan we weer terug naar Zion en ook daar kunnen we weer een korte wandeling maken.

12 augustus
In de ochtend nog een wandeling in Zion en dan een ritje naar Page (ongeveer 1,5 uur). Misschien een frisse duik in Lake Powell en nog een dam bekijken.

13 augustus
In de ochtend naar Antelope Canyon en daarna doorreizen naar Bluff.

14 augustus
Een hele dag in Bluff. We willen natuurlijk de bekende Monument Valley zien want die hebben we al in diverse films voorbij zien komen. Eventueel kunnen we ook nog naar het Gooseneck State Park waar je een mooi uitzicht hebt op de Colorado rivier. We weten nog niet helemaal zeker of we vandaag doorreizen naar Cortez of dat we toch nog een nachtje in Bluff blijven.

15 augustus
Vandaag bezoeken we Mesa Verde National Park met daarin de cliffwoningen van indianen. Aan het einde van de dag rijden we naar Chinle (3 uur rijden) waar we in onze authentieke hogan verblijven in national park Canyon de Chelly.

16 augustus
De hele dag om Canyon de Chelly te bekijken. Aan het einde van de dag naar onze Wigwam in Holbrook.

Planning week 1 (3 t/m 10 augustus)

Nog een dagje en dan kan het avontuur beginnen.

Op 2 augustus vertrekken we naar Van der Valk vlakbij Schiphol. We hebben een 4-persoonskamer en 's ochtends kunnen we genieten van het Van der Valk ontbijt. Het vliegtuig vertrekt op 3 augustus om 11.10 (KL605). Volgens het manage mijn boeking gebeuren van KLM hebben we zitplaatsen behoorlijk achterin het vliegtuig.

3 augustus

We komen rond 13.05 uur aan in San Francisco (nee, geenrazendsnelle vlucht maar 9 uur tijdverschil). Ik ben benieuwd hoe onze 'vliegtuigsokken' bevallen. Als het goed is komen we met smalle enkels het vliegtuig uit.

Laughing
We hebben in San Francisco een busje gereserveerd dat ons met alle koffers naar het hotel brengt. We zagen het niet zo zitten om na zo'n lange vlucht meteen het openbaar vervoer van SF te verkennen. Wanneer we nog genoeg puf hebben dan kunnen we een ritje met de cable tram maken.

4 augustus

Vandaag zijn we de hele dag in San Francisco. We willen graag de Victoriaanse huizen zien, natuurlijk de Golden Gate Bridge, Chinatown en de zeeleeuwen bij Pier 39.

Of we het allemaal gaan redden.............

5 augustus
Het is alweer tijd om SF te verlaten. We halen de auto bij het vliegveld op (een Midsize SUV). Volgens de berichten is het een verrassing welke auto je meekrijgt, dus we zullen zien wat het wordt. Daarna rijden we naar Yosemite Ridge Resort. Een rit van een uur of 4. Als het meezit en het is goed weer dan kunnen we nog zwemmen in het meertje bij de camping (met watervalletje!).

6 augustus
Een hele dag om Yosemite Park te bezoeken. Het schijnt echt een van de mooiste parken ter wereld te zijn. Watervallen, bergen, kale rotsen en sequoia bomen. De boom waar je met paard en wagen doorheenkan rijden schijnt hier ook te staan.

7 augustus
We verlaten Yosemite alweer en rijden via de Tioga Pass (hoge bergpas, heel goed voor mijn hoogtevrees) naar Bodie, een ghosttown. Er zijn veel ghosttowns in Amerika zijn, maar deze is nog in redelijk orginele staat en zonder allerlei toeristische versieringen. Dit is ongeveer 2,5 uur rijden.

Van daaruit rijden we verder naar Benton (nog 1,5 uur rijden), waar we hopelijk kunnen uitrusten in de hottubs.

8 augustus
Een lange rijdag: 552 km en dwars door de Death Valley. Vorige week schijnt het hier nog 51 graden geweest te zijn. Het moet wel verschrikkelijk mooi zijn. We slaan natuurlijk wel een krat water in zodat we ons hoofd en de motor van de auto koel kunnen houden.

In de loopvan de avond zullen we dan in Las Vegas aankomen, waar we natuurlijk al het amusement op de Strip willen bekijken.

9 augustus
Een hele dag in Las Vegas. We gaan vast naar het enorme outletcenter om allerlei kleding in te slaan. Ook zullen we wel veel op de Strip rondlopen en ons verbazen over de extravangantie van de hotels.

10 augustus
Vanuit Las Vegas reizen we naar Zion Ponderosa. Dit is niet zo'n lange rit (ongeveer 3,5 uur) en misschien dat we 's ochtends nog wat in de buurt van Las Vegas kunnen bekijken. Mochten we toch vroeg vertrekken naar Zion, dan kunnen we in het park nog een eerste wandeling maken.

Van hogan tot resort: onze verblijfplaatsen

Na avonden en weekenden speuren op internet, mailen,bellen en tobben (vooral veeeel tobben

Wink
) heb ik onze verblijfplaatsen geregeld. Er was veel keuze en het duurde even voordat ik me had ingelezen. Volgens mij heb ik behoorlijk afwisselende accommodaties geboekt van zeer luxe tot back to basics.

Dankzij de tips op het AllesAmerika forum, tripadvisor en googelen is het gelukt om in korte tijd alles vast te leggen. Tripadvisor is erg informatief maar bracht ook wel de nodige twijfels met zich mee: de ene review spreekt van een fantastische plaats en een ander zou er juist NOOIT meer heen gaan. Ook verhalen over bedbugs ben ik veel tegengekomen en ik hoop dat we daarvan verschoond blijven.

Een aantal hotels heb ik geboekt via hotels.com, booking.com en e-bookers, maar de meeste heb ik via online reserveringen of e-mail gereserveerd. Ik ben heeel benieuwd of dat wel allemaal goed gaat. De eerste nachtmerries over ons, uitgeput na een dag in de hitte hiken, voor een 'helaas' dichte deur, heb ik al gehad. Maar goed, Amerika is groot genoeg, dus er zal altijd wel een plekje voor ons te vinden zijn, hoop ik.

Het bleek lastig om iedere keer twee kamers met drie bedden te reserveren. Veel hotels hebben wel kamers met een dubbele queen maar die waren vaak al volgeboekt. Het is toch gelukt om overal of een suite of een stacaravan of 2 kamers te boeken en daar ben ik blij om.

Hieronder dan een lijstje met de accommodaties die wij hopen te bezoeken:

Dag 0:hotel in de buurt van Schiphol

3 en 4 augustus:11.10 vliegen naar San Francisco, aankomst daar: 13.05 uur. We vliegen met KLM, een Boeing 747, vluchtnummer KL605. We verblijven 2 nachten in San Francisco in volgens de site een vrij luxe hotel dat dichtbij het centrum ligt: http://www.theorchardhotel.com/

5 en 6 augustus: We reizen van San Francisco naar Groveland en verblijven in het Yosemite Resort : http://www.yosemiteridge.com/. Het ziet er vrij traditioneel Amerikaans uit, maar de omgeving moet mooi zijn en de garden cottage (sjieke uitdrukking voor stacaravan) ziet er goed uit. Ik hoop wel dat de kids in het stapelbed passen.

7 augustus: Benton, Benton Hot springs hotel: http://www.historicbentonhotsprings.com/

Vandaag willen we eerst naarde ghosttown Bodie en dan door naar de hete bronnen. Het lijkt erg luxe, een eigen hot tub buiten.Zo te zien verzamelen ze allerleioude spulletjes, dus GJ vermaakt zich hier waarschijnlijk prima

Wink

8 en 9 augustus: via Death Valley naarLas Vegas. We slapen in een 2 bedroom 2 bathroom suite met ook nog een wasmachine. Als het goed is moeten we van hieraf kunnen lopen naar de beroemde Strip.

Hotel: Summerbay Resort http://www.summerbayresort.com/vegas.html

10 augustus: vandaag gaan we naar het nationale park Zion. We slapen in een cabin op een typisch Amerikaans vakantiepark. We hopen 's ochtends wakker te worden van het trompettergeschal. Zion Ponderosa: http://zionponderosa.com/

12 augustus: vandaag op naar het volgende park:Bryce Canyon. Er is in Zion Ponderosa veel te beleven voor de kids dus we blijven hier nog een nachtje.

12 augustus: vandaag zijn we in Page, waar we o.a. Antelope Canyon willen zien en hopelijk ook kunnen zwemmen in Lake Powell. We verblijven hier in een motel zonder fratsen:

13 en 14 augustus:Vanuit deze plaats gaan we Monument Valley bezoeken en Gooseneck. We slapen in een Bed and Breakfast inBluff: The Decker House Inn http://www.pioneerhouseinn.com/

Vanuit hier bezoeken we ook het Mesa VerdePark om de indianen rotswoningen te bekijken.

15 augustus: We reizen door naar Canyon de Chelly en verblijven in een traditionele hogan, een indianenwoning op een camping. http://www.spiderrockcampground.com/ in Chinle.

16 augustus: Vandaag gaan we naar Holbrook. In de buurt moet genoeg van de indianencultuur te zien zijn. We willen naar de Hopi Mesas.We slapen in een toeristische trekpleister (ietwat kitscherig): een Wigwam motel: http://www.sleepinawigwam.com/index.html

17 en 18 augustus: op naar Sedona.

We verblijven in Kings Ransom: http://www.kingsransomsedona.com/

19, 20 en 21 augustus: Op 19 augustus rijden we de hele dag om in één keer in Los Angeles aan te komen. We verblijven in: hotel Magic Castle: http://www.magiccastlehotel.com/

Ook hier hebben we een suite:

Op 21 augustus vliegen we terug naar Amsterdam. Vertrektijd 17.40 vanaf LAX, aankomst op 22 augustus om 13.00 uur (KL 602).

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevindenen waar we zijngeweest! Meer informatie over onszelf en de reis die wij gaanmaken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zienje graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!